I see, i see what you not see.

Ervaar het gemak van de Nederlandse Mobiele Opticiens bij u thuis of waar u maar wenst.

1. Hoe werkt het?

U neemt contact met ons op. Dat kan op verschillende manieren zoals via de telefoon, mail, whatsapp of via ons contactformulier.

Als wij niet in staat zijn om direct te reageren laat dan een boodschap achter, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

De opticien die u gaat helpen zal u van te voren informeren naar de mogelijkheden en kosten. De afspraak kan in de meeste gevallen binnen twee weken gemaakt worden. Wanneer u alleen woont is het wenselijk iemand bij de afspraak aanwezig te laten zijn. Er komt nogal wat informatie op u af en twee horen er meer dan één.

2. Op de afgesproken tijd komen wij met onze apparatuur en brillen bij u.

Wij beginnen altijd met een uitgebreid intakegesprek. In dit gesprek bespreken we de problemen die u ervaart met het zien. Wij zullen u vragen naar uw gezondheid, medische geschiedenis en of er oogziektes in de familie voorkomen. Op deze manier krijgen we een goed beeld van de problemen die u met uw zicht ervaart.

Het voortraject duurt gemiddeld 10 minuten. De uitgebreide oogmeting duurt ongeveer een half uur.

Als u brildragend bent dan meten wij nu de brillenglazen van uw huidige bril. Op deze manier kunnen wij zien wat uw huidige brilsterkte is en welke brillenglazen u nu draagt.

Wij meten nu de druk op uw ogen om te kijken of er niet teveel spanning op uw ogen staat. Het resultaat is direct zichtbaar en zullen wij met u bespreken.

Met de computer meten wij nu globaal de sterkte van uw ogen. Wij krijgen hierdoor een goede indruk van de mogelijke sterkte verandering.

3. De uitgebreide oogmeting

Voor de uitgebreide oogmeting gebruiken wij een digitaal scherm met letters, cijfers en symbolen. Deze kan overal worden neergezet.

De uitgebreide oogmeting duurt ongeveer een half uur.

a.

Wij vragen u nu de regels te lezen met uw huidige bril. Zo bepalen we hoeveel u ziet met uw huidige bril. De uitkomst wordt in procenten berekend. Stel u ziet met uw huidige bril 50% en met brillenglazen kunnen we dit niet verbeteren, dan is er vaak iets anders aan de hand. Denk bijvoorbeeld aan staar op de ogen. Kunnen wij het zicht wel verbeteren, dan ziet u ook direct resultaat.

b.

We plaatsen nu een lichtgewicht pasbril met uw brilsterkte op uw neus en stellen deze op uw gezicht af. Bent u nog niet brildragend, dan beginnen we uiteraard zonder pasglazen.

c.

Wij meten eerst het rechteroog, dan het linkeroog en dan laten we u met beide ogen kijken. De laatste controles worden gedaan.

d.

Afhankelijk van uw leeftijd wordt nu een leestest uitgevoerd. Doordat we meten in uw eigen omgeving kunnen wij direct zien wat uw natuurlijke leeshouding is.

e.

Uw meetresultaten zijn nu bekend en zullen wij met u bespreken.

f.

Als uit de meting gebleken is dat nieuwe brillenglazen een beter beeld geven, dan adviseren wij u nu over nieuwe brillenglazen.

4. Een nieuwe bril.

U heeft bij ons keuze uit een ruim assortiment monturen in verschillende materialen en prijzen.

Als u een keuze gemaakt heeft, dan zullen wij het totaalbedrag met u bespreken en de declaratie voor uw zorgverzekering indienen. De brilvergoeding wordt door uw zorgverzekeraar op uw eigen rekening gestort.

Gemiddeld duurt het ongeveer twee weken voordat uw bril klaar is. Dan nemen wij contact met u op voor het maken van een afspraak voor het afleveren van uw nieuwe bril.

Wij komen uw nieuwe bril brengen op de gemaakte afspraak. Uw bril wordt nu afgesteld op uw gezicht. Wij zullen u een stukje in de verte laten kijken en een stukje laten lezen om te laten zien dat uw glazen voldoen aan de verwachting. De rekening kan nu met pin worden voldaan, of volgens afspraak binnen een week worden overgemaakt.

U bent bij ons verzekerd van goede zorg en nazorg

Maak een afspraak 

Wij zijn een NUVO erkend optiekbedrijf. De NUVO stelt in het belang van de consument kwaliteitseisen aan haar leden. Kies altijd voor een NUVO erkend optiekbedrijf. Kijk voor het NUVO keurmerk op www.nuvo-keurmerk.nl